søndag den 28. marts 2010

Delfin-sjov!

Inden turen gaar helt hjem til Danmark, har Johan netop vaeret til havs, udenfor en kystby kaldet Kaikoura, for at svomme med tonsvis af delfiner..
Da mit bus-pas udlob i Christchurch, blaffede jeg for forste gang 200-300 km op til Kaikoura, hvilket var en hel anden og mere spaendende maade at rejse paa! Paa bussen ud til hovedvejen udenfor christchurch centrum, modte jeg en amerikaner fra Chicago, vi faldt hurtigt i snak, og besluttede os, nu naar vi skulle i samme retning at blaffe sammen.. Det gik ganske fint, vi blev samlet op 2 forskellige steder, i starten og halvvejs, og ventetiden var ikke forfaerdelig lang..
Delfin-svomning var min sidste oplevelsestur, inden jeg tager tilbage til Christchurch og vender snuden hjemad, og man! - min rejse sluttede med et brag af en oplevelse! Jeg stod meget op tidligt mandag morgen(29/3), hvor vi paa vejen ud for at finde den forste flok delfiner, som de forste mennesker paa kloden, kunne nyde en smuk solopgang udover det stille hav.. New Zealand's ost-kyst er nemlig det forste stykke land til at se solen staa op..

- De mange nysgaerige delfiner, kom virkelig taet paa os, og de var utrolig legesyge! For at faa deres opmaersomhed kunne vi bl.a. lave en masse lyde igennem vores snorkel, eller spjeatte lidt med vores svomme-foder..

- Mit undervands-itui, hjalp mig til at faa nogle virkelig fede billeder under vandet sammen med delfinerne!

- Ja, saa godt saa vi heldivis alle sammen ud..;)

onsdag den 24. marts 2010

Bungy Jump!

Tirsdag d. 23 marts var den helt store dag, prop-fyldt med adrenalin! Den mega tossede gut AJ Hacket, som opfandt bungy-konceptet, har med sit enorme firma valgt at placere et 134m hojt bungy jump lidt uden for Queenstown, og det skulle Johan selvfolgelig prove!
Jeg kan slet ikke beskrive hvor syrealistisk det var, da danske Peter og jeg stod ude paa wire-platformen og kunne staa og kigge 134m ned igennem et stykke glasgulv...
Vi havde en rigtig fed dag, og alle lemmer er i god behold!
Nyd de vanvittige billeder..!:)

- Peter og jeg faa minuter for vi hver isaer tog springet..

- Normalt er jeg frygtlos naar det kommer til ekstremer som dette spring, men her var jeg mildest talt ved at skide spejder-hagl!!

- 1, 2, 3..

- ..GO!!

- Efter det enorme Bungy Jump, havde jeg selvfolgelig ikke helt faaet nok.. Nej saa valgte jeg at lade mig svinge baglaens ned imellem de store bjerge.. Suset var mindst lige saa stort som bungy Jumpet! Damn det var fedt!

tirsdag den 23. marts 2010

Kiwi-Bussen..

De folgende billeder er fra busturen paa syd-oen, som var en oplevelse af de store! Jeg korte med den samme bus fra Wellington til Queenstown, hvor bussen her lavede nogle smaa stop mellem overnatningsstederne.. Billederne er taget paa selve busturen, med mange oplevelser paa vejen...

- Lige et par billeder fra en smuk soe vi gik en tur rundt om, et stykke fra Fox Gletsjeren i baggrunden..

- Her er beviset paa at jeg da trods alt har faaet noget ordentligt foder en gang imellem..:D\

- Et maleri indefra Puzzling World: Hvor mange dyr ser i..?

- Johan i den bedste Michael Jackson-stil! Og nej, der er ikke noget lim under mine flipflaps... Det er rummet der snyder..

torsdag den 18. marts 2010

Franz Josef Glacier

Idag, fredag d. 19 marts, stod jeg tidligt op om morgen, hvor jeg med ca. 10 andre tog paa isklatrings-og vandretur paa den verdensberomte kaempe-gletsjer Franz Josef.. Gearet skulle virkelig vaere iorden, inden vi begik os ud paa vandringen: is-okse, piksko, hjaelm..mm.. Vandreturen paa isen var en kanon oplevelse, i selskab med gode venner fra bussen.. De 2 steder hvor vi skulle klatre op ad lodrette isskraaninger var tilgengaeld mega haardt!! Jeg er som de fleste af jer nok ved, ikke en type der giver op saa let, men jeg maa nok sige at jeg havde nok at se til paa de fire klatringer jeg gjorde....

- Pik-skoene blev sat paa stovlerne, og opad gik det!
- Jeg tog paa en fuld dags vandretur med isklatring - Her ser i saa spider-johan paa en af de lodrette ismure paa gletsjeren vi klatrede op og ned af.. Jeg tror faktisk gaa saa lagt og sige at det er noget af de haardeste jeg har provet i mit liv!

- Danske Peter og jeg, var nu meget stolte over at vi havde overlevet turen..!

søndag den 14. marts 2010

WWOOF'ing...

Efter at have besogt og boet paa utallige hostel igennem min rejse, var det tid til at prove noget anderledes.. Da min kontrakt paa Base Backpackers udlob, efter et par ugers tid, tog jeg ud og wwoof'ede hos en aeldre dame, det samme sted som mine 2 danske venner Jeppe og Carl havde vaeret.. wwoof staar for 'willing workers on organic farms'(frivillige arbejdere paa organiske farme).. Min wwoof-vaert, Judith, tilbod min husly og alle maaltiderne betalt, hvilket var en utrolig god deal! Isaer taget i betragtning af at jeg kun arbejdede omkring 3 timer hver dag, og hendes mad var himmelsk! Judith, er et utroligt varmt og dejligt menneske, men som et hvert andet menneske har hun ogsaa sine searheder.. Hun havde virkelig sine egne systemer, og vi snakker om helt ned til de mindste detaljer, med f.eks. hvordan gronsagerne praecist skulle skaeres og hendes blomster telerkner skulle naermest behandles som antikviteter.. Men naar det er sagt havde hun en fantastisk fed humor, det gjorde det hele lidt lettere naar man klokkede i den..:)
Jeg boede hos Judith 10 dage, hvor jeg udover at arbejde i haven og hjaelpe til i huset, blev taget med i biffen og til en koncert med noget magisk argentinsk junglemusik...

Robbie(Judith's barnebarn) og mig paa stranden et spytklat vaek fra hendes hus..

- Tanget her, samlede vi til hendes komposttonde, og det var guf siger jeg jer!;)

- Vaerten hende selv, skulle selvfolgelig ogsaa lige fotograferes, og det blev gjort med stil..

- Lige et par billeder af hendes smukke sommer have, med utallige roser og friske gronsager..

søndag den 28. februar 2010

Storby-hygge!

Da jeg som mange nok ved, har forlaenget mit ophold med en halvanden maaned, skulle der i den grad spares og tjenes nogle penge i hovedstadsbyen Wellington, for jeg overhoved kunne taenke paa at rejse videre paa syd-oen.. Det i mellemtiden ogsaa lykkedes mig at ligge lidt laag paa okonomien, da jeg i 2 uger nu har arbejdet paa et hostel i Wellington, for gratis ophold.. Jeg er faktisk blevet helt haard til det der rengoring..! - Men mor faa nu ikke nogle alt for gode ideer..;D
Jeg havde ogsaa min debute som saelger her i Wellington, da jeg som sagt ikke rigtig fik det andet saelger-stilling i Auckland.. Jeg endte med at saelge tv-kanaler for Sky Television i omkring en uge, hvor efter jeg maatte indse at min timelon i lobet af ugen var nede paa omkring 22kr - jeg er trods alt ikke kinesisk slave-arbejder vel..;) Jeg tager hatten af for min faetter Morten, direkte-marketing er en haard brance.. Jeg havde nu fin succes som saelger den uge det stod paa, hvor jeg fik lavet 3 salg paa anden-dagen, problemet laa bare i transpotudgifter rundt omkring + min telefon regning som jeg ogsaa selv skulle betale.. Min lon var udelukkede paa kommision, saa de dage jeg ikke fik solgt noget brugte jeg penge paa at komme paa arbejde...
Paa torsdag(04-03), tager jeg formodentlig ud og arbejder en uges tid og hjaelper en aeldre dame med have-arbejde og rengoring, hvor jeg saa faar husly og alle maaltider betalt.. WWOOFíng kaldes konceptet, selv om dette ikke er farm-arbejde.. Jeg tror det bliver spaendende at komme ind og bo i et rigtig hjem, og sundt at komme lidt vaek fra alle de mange hostel jeg har levet paa i et stykke tid.. Tilsidst faar i ellers lige et indtryk af min tid i hovedstaden Wellington..:

- Den smukke udsigt fra mit vaerelse..

- En hyggelig aften med resten af arbejderne fra hostelet..

- Helt stille var det nu heller ikke med guitarspil og dybe mandestemmer:)

- Agentinske Allan, har i den grad charme, selvtilid og laekkert haard! ;)

- House Keeper/boss(Trina til venstre) og mexikanske Nacho

- Billeder fra en lokal rygbykamp, som jeg saa i selvskab, sammen med ikke mindre end Anders og Anne fra min gamle efterskole! Jeg er tilfaeldigt stodt paa dem her paa base backpackers i Wellington.. Verden er nu lille!

- Lige et par billeder fra busturen til Wellington, hvor vi bussen her paa en af de mange smalle veje, blev omringet af hunderdevis af faar, holdt i flok af en faare-hyrde paa en 4-hjulet crosser laengere i baggrunden..